Michael R Rugaard

Michael er statsautoriseret revisor i Brøndbyøster, hvor han er indehaver af RugaardRevision.
Michael er far til 4 fantastiske børn og er gift med Annette.
Michael R Rugaard

En god start på livet – det skylder vi vores børn

Vi skal have en folkeskole, der sprudler af faglighed og trivsel. Op med fagligheden. Ned med antallet af timer. Skolen er med til at forme de muligheder, som vores børn får senere i livet. Uanset hvad man gerne vil arbejde med som voksen, så skal man have mulighed for at opfylde sin drøm. Vores børn skal blive de bedste til det, som de drømmer om.

Der skal også være plads til familien i hverdagen. Børn skal have tid til fritid, tid til at være børn.

Det lokale foreningsliv tilbyder et fællesskab, som skolen ikke kan. Her formes venskaber på tværs i et sundt og lærerigt miljø.

Hjælp og omsorg – når du har brug for det

Vi har alle brug for et godt sundhedsvæsen. Det skal vi også have i fremtiden. Derfor skal vi bevare familielægen, som er den stabilitet, mange har brug for i hverdagen. Den personlige historie og tilliden er helt grundlæggende i et sygdomsforløb. Der skal uddannes flere praktiserende læger, for vi skal virkelig passe på trygheden i sundhedsvæsnet.

Et godt sundhedsvæsen har fokus og plads til den enkeltes borgers behov. Derfor skal vi afskaffe sundhedsplatformen, som ikke har vist sig at give tillid mellem borger og system.

Et godt sundhedsvæsen er også korte ventelister. Ventetid kan være afgørende. Derfor er det vigtigt, at danskerne får en god og hurtig behandling, når de har brug for det. Af dygtigt fagligt personale, hvor pleje, omsorg og tillid er i centrum. Region Hovedstaden halter bagud fx Region Syddanmark på ventetid til behandling. Det kan ikke passe, at det er dit postnummer, som afgør din skæbne

Respekt for vores værdier

Vi skal også give et samfund videre, som har god sammenhængskraft. Det kræver, at hvis man kan bidrage, så skal man bidrage. Det er det Danmark bygger på. Derfor skal udlændinge forsørge sig selv, når de kommer til Danmark. Ligesom danskere skal. Samtidig skal udlændinge lære at tale dansk. Det skaber bedre betingelser for en vellykket integration.

Som konservativ vil jeg gerne give en bedre verden videre til vores børn. Derfor er en grøn dagsorden konservativt hjerteblod. For min skyld er det fint, at mange betragter konservative som det grønne hjerte i den blå blok. Men helt ærligt. Klimakrisen skal løses sammen og ikke i blokpolitik. Det kommer vi længst med, og det skylder vi vores børn.

Vi skal ikke blot leve op til de internationale målsætninger. Vi skal motivere til flere grønne og globale løsninger med teknologi fra danske virksomheder. Her er der både eksport, jobs og fremtid. Og så skal vi alle bidrage. Som individ, som land og som verden. Lige fra sortering af skrald over genbrug af plastic til fælles klimaaftaler.

Kandidater til kommunalvalget